Dr. Sara Samadi

Dr. Sara Samadi

Forschungsschwerpunkte

  • Servicefunktionen des Großhandels

Publikationen

  • Samadi, Sara (2009), „Die Servicefunktionen des Großhandels als Erfolgsfaktoren – Eine empirische Analyse basierend auf einer Weiterentwicklung der Theorie der Handlungsfunktionen und dem ressourcenbasierten Ansatz,“ Wiesbaden: Gabler.
  • Samadi, Sara und Bernhard Swoboda (2008), „Wettbewerbs- und Erfolgsfaktoren im Großhandel,” Working Paper No 8, Professorship of Marketing and Retailing, Trier University (36 pages).
  • Swoboda, Bernhard, Sara Samadi and Thomas Foscht (2006), „Could the Results of Consumer Research in the Case of Manufacturers’ Brand Extension be transferred to the Brand Extension of Private Labels – An Exploratory Study,” European Advances in Consumer Research, Ekström, Katrin M. and Helene Brembeck (Eds.), 7, Association for Consumer Research (ACR), Provo, 84-91.
  • Swoboda, Bernhard, Thomas Foscht and Sara Samadi (2005), „Could the Results of Consumer Research in the Case of Manufacturers’ Brand Extension be transferred to the Brand Extension of Private Labels – An Exploratory Study,” Competitive Paper Presentation at the European Advances in Consumer Research Conference, School of Economics and Commercial Law at Gothenburg University.
  • Swoboda, Bernhard, Sara Samadi und Thomas Foscht (2005), „Markendehnung von Handelsmarken – Ergebnisse einer explorativen Studie,“ in Handelsforschung 2005: Trommsdorff, Volker (Hrsg.), Stuttgart: Kohlhammer, 145-166.