Ehemalige Mitarbeiter:innen und Doktorand:innen:

Friedrichs, Katja (2022). The importance of empowering self-regulation. Universität Trier.
* Wiedereinstiegsstipendium der Uni Trier nach 5-jähriger praktischer Tätigkeit

Pöller, Susanne (2021). How motives drive players: Enhancing digital games research with motivation psychology. Universität Trier.

Wedderhoff, Oliver (2021).The daily dose of health information: A psychological view on the health information seeking process. Universität Trier.

Baum, Ingrid (2020).Validating the Implicit Autonomy Motive: Studies on the Measurement and Functions of a Fourth Basic Motive. Universität Trier.

Chasiotis, Anita (2020).I want to know everything: Motivational and self-regulatory determinants of the intention to comprehensively search for health information. Universität Trier.

Kuhberg-Lasson, Veronika (2020).Wie gehen junge Erwachsene mit Gesundheitsinformationen um, und welche Faktoren beeinflussen die Informationsprozesse? Universität Trier.

Maldei, Tobias (2020).Meaningful Themes – The Role of Thematic Processing in the Intuitive Detection of Semantic Coherence. Universität Trier/Free University of Amsterdam.
* Double PhD Universität Trier/Free University of Amsterdam

Schlinkert, Caroline (2018).Minding the body: The impact of rumination and stress on bodily information processing. Dissertation.Free University of Amsterdam/Universität Trier.
* Double PhD Universität Trier/Free University of Amsterdam

Helming, Katharina (2016).Making sense of others’ minds: Developmental investigations of human mindreading. Universität Trier.
* 2015 Publikationspreis des GraduiertenzentrumsUniversität Trier

Lüdecke, Christina (2015). Affect and self-regulation under mortality salience. Universität Trier.

Chatterjee, Monischa (2014).Relatedness as a resource in state orientation. Universität Trier/Free University of Amsterdam.
* 2015 Promotionspreis des Freundeskreises Trierer Universität e.V.
* 2014 Double PhD Universität Trier/Free University of Amsterdam
* 2013 Publikationspreis des GraduiertenzentrumsUniversität Trier

Kees, Marie (2014).Die Bedeutung und Förderung von Selbstregulation im Bildungskontext. Universität Trier.