
Professional / Educational History
Since Oct. 2022
Phd Student, Department of Cognitive Psychology, Prof. Dr. Christian Frings, University of Trier
Apr. 2020 – Jun. 2022
Master of Science Psychology, University of Trier
Thesis Title: “Action-effect anticipation in a conflict scenario: An oscillatory perspective”
Supervisors: PD Dr. Bernhard Pastötter and M. Sc. Céline C. Haciahmet, University of Trier
Apr. 2021 – Aug. 2021
Tutor in Multivariate Statistics, Department of Educational Psychology, Prof. Dr. Michael Schneider
Apr. 2019 – Aug. 2020
Tutor in Test Theory, Department of Giftedness research, Prof. Dr. Franzis Preckel
Oct. 2016 – Jul. 2020
Bachelor of Science Psychology, University of Trier
Research Interests
- Neuropsychology
- Action Control
- Feature (Hyper-)Binding and Retrieval in Gilles de la Tourette syndrome (GTS)
Reviewing Activity
Journals:
- Cognition & Emotion
- Journal of Experimental Psychology: Human Performance & Perception
Publications
Journal articles (peer reviewed) | |
Münster, N. D., & Frings, C. (in press). Red and green and the mind in between: How context modulates feature relations in action-perception integration. Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance. | |
Münster, N. D., Schmalbrock, P., Beste, C., Münchau, A., & Frings, C. (2025). Adding meaningful distal action effects in feature binding. Attention, Perception, & Psychophysics. https://doi.org/10.3758/s13414-025-03092-9 | |
Münster, N. D., Schmalbrock, P., & Frings, C. (2025). It’s about location, location, location: Absolute and relative stimulus positions in action control. Attention, Perception, & Psychophysics. https://doi.org/10.3758/s13414-025-03062-1 | |
Münster, N. D., & Frings, C. (2025). From tusk till horn: Modulating feature boundaries in action control. Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance. https://doi.org/10.1037/xhp0001280 | |
Münster, N. D., Schmalbrock, P., & Frings, C. (2024). A question of perspective: Perspective as a feature in stimulus-response binding.Visual Cognition, 32(2) 169-179. https://doi.org/10.1080/13506285.2024.2406046 | |
Münster, N. D., Schmalbrock, P., Bäumer, T., Hommel, B., Beste, C., Münchau, A., & Frings, C. (2024). Separating binding and retrieval of event files in older adults.Acta Psychologica, 244, 104190. https://doi.org/10.1016/j.actpsy.2024.104190 |
Talks / Posters | |
Münster, N. D., & Frings, C. (2025, May 07-09). From tusk till horn: Shifting the boundaries between stimulus representations [Poster]. 25th Workshop on CONCEPTS, ACTIONS, and OBJECTS, Rovereto, Italy. | |
Schmalbrock, P. & Münster, N. D. (2025, May 07-09). Percepts vs. concepts in action control [Poster]. 25th Workshop on CONCEPTS, ACTIONS, and OBJECTS, Rovereto, Italy | |
Münster, N.D., & Frings, C. (2025, March 9-12). Any color you like: How context modulates feature relations in action-perception integration [Poster]. 67th Tagung experimentell arbeitender Psycholog*innen (TeaP), Frankfurt, Germany. | |
Münster, N.D., Schmalbrock, P., & Frings, C. (2024, September 30-October 2). Weighting feature dimensions to modulate the influence of task-irrelevant features on S-R binding [Talk]. 56th. Herbsttreffen Experimentelle Kognitionspsychologie (HExKoP), Paderborn, Germany. | |
Münster, N.D., Schmalbrock, P., & Frings, C. (2024, March 17-20). Bound to a place? Disentangling two types of locations in S-R binding [Talk]. 66th Tagung experimentell arbeitender Psycholog*innen (TeaP), Regensburg, Germany. | |
Münster, N.D., Schmalbrock, P., & Frings, C. (2023, October 6-8). The elephant in the room - Perspective as a feature in stimulus-response binding [Talk]. 55th Herbsttreffen Experimentelle Kognitionspsychologie (HexKop) Hildesheim, Germany. | |
Münster, N.D., & Frings, C (2023, March 27-29). Feature binding and retrieval in younger and older adults - a systematic comparison [Poster]. 65th Tagung experimentell arbeitender Psycholog*innen (TeaP), Trier, Germany. |
Abschlussarbeiten / Specific theses
Thema | Art der Arbeit | Betreuung | Kurzbeschreibung |
---|---|---|---|
Rolle von Handlungseffekten für die Handlungssteuerung | Bachelor |
| In diesem Projekt soll untersucht werden, wie und unter welchen Umständen wahrnehmbare Effekte einer Handlung sich auf diese und folgende Handlungen ausüben. Die Arbeit umfasst die Auswertung und Verschriftlichung eines Experiments. |
Verarbeitung von semantischen Konzepten in der Handlungssteuerung | Bachelor |
| Kurzbeschreibung: In diesem Projekt soll untersucht werden, wie wir visuelle Objekte in Abhängigkeit der Umgebung verarbeiten und wie sich dies auf unser unmittelbares Handeln ausübt. Die Arbeit umfasst die Auswertung und Verschriftlichung eines Experiments.
|
Handlungssteuerung | Bachelor |
| Dieses Projekt untersucht, welche Informationen von unserem kognitiven System für Handlungen herangezogen werden. Spezifisch, soll dabei die Frage geklärt werden, wie unsere Ziele beeinflussen, welche Informationen wir aus der Umwelt für Handlungen nutzten. Die Arbeit umfasst die Auswertung und Verschriftlichung eines Experiments. |
Handlungssteuerung | Bachelor |
| Dieses Projekt untersucht, welche Informationen von unserem kognitiven System für Handlungen herangezogen werden. Spezifisch, soll dabei die Frage geklärt werden, ob nur die reine Wahrnehmung genutzt wird oder ob auch Konzepte relevant sind. Die Arbeit umfasst die Auswertung und Verschriftlichung eines Experiments. |