Teaching
Systematic Reviews and Meta-Analysis Short Courses and Workshops
since fall 2017: Courses and lectures at the University of Trier (Germany)
- 2022/2023, fall/winter term:
- Seminar: Empiriepraktikum (for B.Sc. students)
- Research seminar: Meta-analysis with R (for M.Sc. and PhD students)
- 2021/2022, fall/winter term: Meta-Analysis with R
- 2020/2021, fall/winter term: Meta-Analysis with R
- 2020, spring/summer term: Wissenschaftliches Projektseminar B3 (empirical research project seminar, focus on data analysis and reporting)
- 2019/2020, fall/winter term: Empiriepraktikum B2 (empirical research project seminar, focus on study design and data collection)
- 2019, spring/summer term: Meta-Analysis with R
- 2018/2019, fall/winter term: Meta-Analysis in Psychology2018, October 9-11: Workshop at the University of Ljubljana (Slovenia):
- Pre-registration of a Study Protocol in the Social and Behavioral Sciences
- 2018, spring/summer term: Research seminar: Meta-Analysis in Psychology
- 2017/2018, fall/winter term: Research seminar: Meta-Analysis in Psychology
(Office hours)
Since 2014: Courses and lectures at the University of Mannheim (Germany)
- 2017, spring / summer: Research seminar on systematic reviews and meta-analysis
- 2016, fall/winter term: Lecture “Psychological Perspectives on Affect and Motivation”, session on:
- “Using meta-analysis to explore the sufficiency of personality models: The case of perceptual, affective and motivational disintegration “ (November 21, 2016)
- Portal2 entry - Related publication 1 - Related publication 2 - Slides
- 2016, fall/winter term: Research seminar on systematic reviews and meta-analysis for M.Sc. and PhD students
- 2016, spring/summer term: Research seminar on systematic reviews and meta-analysis for M.Sc. and PhD students
- 2015, fall/winter term: Research seminar on systematic reviews and meta-analysis for M.Sc. and PhD students
- 2015, spring/summer term: Systematic Reviews and Meta-Analysis
- 2014, fall/winter term: Systematic Reviews and Meta-Analysis
- 2014, spring/summer term: Systematic Reviews and Meta-Analysis
2008 - 2012: Courses and lectures at the Free University of Bozen/Bolzano (Italy)
- 2011/2012, 2nd Term, Spring/Summer:
- Allgemeine Betriebswirtschaftslehre (für PPE/Ökonomie und Sozialwissenschaften, Vorlesung, Bozen)
- Marketing (Vorlesung, Bozen)
- Empirische Forschungsmethoden (Vorlesung und Übung, Bruneck)
- Online Know-How (FUB Studium Generale Vorlesung, Bozen)
- 2010/2011, 2nd Term, Spring/Summer:
- Allgemeine Betriebswirtschaftslehre (für PPE/Ökonomie und Sozialwissenschaften)(Download Syllabus, Version 2, 11. Januar 2011)
- 2010/2011, 1st Term, Winter:
- Marketing A (Download Syllabus, Version 1, August 9, 2010)
- Einführung in die Organisations- und Betriebswirtschaftslehre (Download Syllabus, Version 1, August 9, 2010)
- 2009/2010, 2nd Term, Spring/Summer:
- Marketing A (Bruneck/Brunico lecture)
- Marketing B (Bozen/Bolzano lecture)
- Marketing B (Bruneck/Brunico lecture)
- 2009/2010, 1st Term, Fall/Winter:
- Marketing A (Bozen/Bolzano lecture)
- 2008/2009, 2nd Term, Spring/Summer:
- Marketing B (Bozen/Bolzano lecture)
- Marketing B (Bruneck/Brunico lecture)
- Empirische Forschungsmethoden im Tourismus- und Sportmarketing (Bruneck/Brunico course)
- 2008/2009, 1st Term, Fall/Winter:
- Consumer Behavior (Bozen/Bolzano lecture)
- 2007/2008, 2nd Term, Spring/Summer:
- Wissenschaftliches Arbeiten/Forschungsmethoden/Verfassen von Laureatsarbeiten (Bruneck/Brunico course)
- Marketing B: Marketing research methods and international/cross-cultural marketing (Bozen/Bolzano lecture)
2000 - 2007: Courses and lectures at the University of Mannheim (Germany)
BLMS: Dr. Bosnjak´s Learning Management System used in 2007:
campus.bosnjak.euWeb-based system for learning and collaboration used 2005-2006:
https://dotlrn.uni-mannheim.de
Web-based resource used for all lectures and courses taught until 2005:
www.werbepsychologie.info
- 2007, Herbstsemester:
- Ausgewählte methodische Probleme in der Markt- und Werbepsychologie (Seminar)
- Aktuelle Probleme der Markt- und Werbepsychologie (Übung)
- 2007, Frühjahrssemester
- Meta-Analyse (Übung)
- Ausgewählte Themen der Markt- und Werbepsychologie (Seminar)
- 2006, Herbstsemester:
- Ausgewählte methodische Probleme in der Markt- und Werbepsychologie (Seminar)
- Aktuelle Probleme der Markt- und Werbepsychologie (Übung)
- 2006, Sommersemester:
- Meta-Analyse (Übung)
- Ausgewählte Themen der Markt- und Werbepsychologie (Seminar)
- 2005/2006, Wintersemester:
- Einführung in die Markt- und Werbepsychologie I (Vorlesung)
- Aktuelle Probleme der Markt- und Werbepsychologie (Übung)
- 2005, Sommersemester:
- Einführung in die Markt- und Werbepsychologie II (Vorlesung)
- Ausgewählte Themen der Markt- und Werbepsychologie (Seminar)
- 2004/2005, Wintersemester:
- Markt- und Werbepsychologie I (Vorlesung, zusammen mit Prof. Dr. Bless und Prof. Dr. Wittmann)
- Methoden der Markt- und Werbeforschung (Übung)
- Aktuelle Probleme der Markt- und Werbepsychologie (Übung)
- 2004, Sommersemester:
- Einführung in die Markt- und Werbepsychologie II (Vorlesung)
- Ausgewählte Themen der Markt- und Werbepsychologie (Seminar)
- 2003/2004, Wintersemester:
- Methoden der Markt- und Werbeforschung (Übung)
- Aktuelle Probleme der Markt- und Werbepsychologie (Übung)
- 2003, Sommersemester:
- Einführung in die Werbepsychologie (Vorlesung)
- Ausgewählte Themen der Werbepsychologie (Seminar)
- 2002/2003, Wintersemester:
- 2002, Sommersemester:
- 2001/2002, Wintersemester:
- Internetbasierte Psychologische Datenerhebungsverfahren - Wissenschaftliche und kommerzielle Anwendungen
- 2001, Sommersemester:
- Internetbasierte Datenerhebungsverfahren - Wissenschaftliche und kommerzielle Anwendungen
- 2000/2001, Wintersemester:
- Möglichkeiten und Potenzial des Internet für die Psychologische Forschung - Fragebogenuntersuchungen und Experimente Online