Laufende Dissertationen

Frauke Brammer: Encounters. The Canadian Armed Forces in Germany, 1951-1993 (since 2009, Wissenschaftliche Mitarbeiterin, Department of History, John F. Kennedy-Institute 2009-2013, Freie Universität Berlin; current position: High School teacher, Hamburg)

Christoph Laugs: Clothing and Identities: The Role of Material Culture for Bonding Mechanisms and Senses of Belonging among Métis at Saint-Boniface, Batoche, and Saskitawak in the Second Half of the Nineteenth Century (since 2013, Doctoral Researcher IRTG Diversity)

Rahab Njeri: Black Canada: Construction and Representation of Blackness in Canada 1960-1990 (since 2013, Doctoral Researcher IRTG Diversity)

Lisa Schaub: Politics and Practices of Indigenous Resilience and Self-Assertiveness in the Red River Colony, 1840 to 1880 (since 2016, Doctoral Researcher IRTG Diversity)

Abgeschlossene Dissertationen

Juliane Graf: Crossing Boundaries. German Migrants to the United States in Their Letters, 1850-1880, (Graduate School of North American Studies, Freie Universität Berlin) (Oktober 2018)

Klemens Wedekind: Impfe und herrsche: Veterinärmedizinisches Wissen und Herrschaft im kolonialen Namibia (1887-1929) (Doktorandenstipendium des HKFZ, Trier) (März 2017)

Justin Just: Privatisierung in den amerikanischen und deutschen Streitkräften. Hintergrund, Rahmenbedingungen und Erfahrungen in Heimatbetrieb und Einsatz (August 2014)

Hanno Scheerer: Settlers, Surveyors, Speculators, and the State: Struggles for Control over Land in Ohio's Virginia Military District, 1776-1810 (Mai 2014)

Hooshang Nayebi: Reproduction of Enemy Images in US-Iranian Relations (1997-2001) (Graduiertenschule Nordamerikastudien, John F. Kennedy-Institut, Freue Universität Berlin) (September 2013)

Marlen Lux: Diverging Paths: Samuel Northrup Harper and the Divisive Influence of the Bolshevik Revolution on American Liberalism, 1917-1922 (Graduiertenschule Nordamerikastudien, John F. Kennedy-Institut, Freue Universität Berlin (September 2013)

Huang Dong: Institutionalization of EU-US security relations (Vollpromotion im Ramen des Sonderabkommens zwischen FU und China Scholarship Council, September 2013)

Mark Müller: Die surreale Stadt. Sinnwelten der Moderne zwischen Phantasmagorie und Wirklichkeit. Eine Mikrosoziologie der Vernatürlichung urbaner Lebenswelten (Transatlantisches Graduiertenkolleg „Geschichte und Kultur der Metropolen“, Februar 2013)

Javad Asgharirad: US Public Diplomacy towards Iran since September 11, 2001 (Graduiertenschule Nordamerikastudien, John F. Kennedy-Institut, Freue Universität Berlin) (Juni 2012)

Jasper Trautsch: Inventing America – U.S. Foreign Policy and the Formation of National Identity, 1789-1815 (Graduiertenschule Nordamerikastudien, John F. Kennedy-Institut, Freue Universität Berlin) (Juli 2011)

Dominik Nagl: Governance und Devianz im kolonialen Nordamerika – Kriminalitätsbekämpfung , Armenfürsorge und Sklaverei als Mechanismen der Sozialdisziplinierung (Februar 2011)

Marion Stange: Governance of Health – Disease Control and Health Policy in Colonial South Carolina and Louisiana, 1720-1763 (Dezember 2009)

Pe-Ru Tsen: The Global Knowledge Space of Financial Markets (Transatlantisches Graduiertenkolleg "Geschichte und Kultur der Metropolen") (September 2009)

Simon Koschut: Die Grenzen der Zusammenarbeit. Sicherheit und transatlantische Identität nach dem Ende des Ost-West-Konflikts (März 2009)

Cordula Meyer-Mahnkopf: Interdependenzen zwischen der Desegregationspolitik in den USA und der amerikanischen Informationspolitik im asiatisch-pazifischen Raum, 1947-1955 (April 2008)

Stefanie Schneider: 'Dame Britannia' and 'Uncle Sam' - Eine vergleichende Strukturanalyse von Auto- und Heterostereotypen in der britischen und amerikanischen Bildsatire, 1841-1914 (Projekt: Constructing Uncle Sam) (November 2002)