WarSHum seminar 27.4.2023 - "From digitized old maps to computer-based dynamic simulation systems – new perspectives for digital historical geography".

On the27th of April 2023,  Professor Leif Scheuermann delivered a lecture "From digitized old maps to computer-based dynamic simulation systems – new perspectives for digital historical geography" on the 4th Warsaw Spatial Humanities co-organised by the Institute of History Polish Academy of Sciences, Faculty of Geography and Regional Studies at the University of Warsaw, and Leibniz Institute for Regional Geography.

The lecture can be watched here.

IGL Vortragsreihe 2023: Regionale Identitäten (14.03.2023)

Podiumsdiskussion "Joanneums-Gespräche: Geschichten aus der Vergangenheit"

In der Sendereihe "Passagen" des Radiosenders Ö1 wurde am 21.9.2021 eine Sendung zu dem Thema Virtual-Reality-Technologie in der Archäologie umter Beteiligung des Lehrstuhls ausgestrahlt. Hier der Link zur Sendung:

Antrittsvorlesung vom 2.6.2022 - Was ist und zu welchem Ende studiert man Digitale Geschichte

Einführung in des STRADA-Projekt. Vortrag vom 10.6.2022 - Klagenfurt, 1.STRADA-workshop

Vortrag "Smart Cities in Antiquity"

Am 3.2.2022 fand im Rahmen der diesjährigen "Smart City Research Lab Ringvorlesung" an der Universität Bamberg der Vortrag "Smart Cities in Antiquity" statt.